Логотип "Православіє в Україні"
Отримування розсилки на e-mail

Вы здесь

«Якщо ми єдині з Вселенським Православ’ям, маємо прагнути, щоб і решта православних була в цій єдності»

Версия для печатиВерсия для печати

«Я не беру участі в об’єднавчих процесах. Більш того, я не є фахівцем в цьому питанні, не відслідковую ці події і дізнаюся про них з новин, як і всі», — зауважив на прохання прокоментувати для радіо «Марія» переговорчий процес між УАПЦ і УПЦ КП протоієрей Георгій Коваленко.

переговоры УАПЦ и УПЦ КП

Однак на його думку, механічне об’єднання в «одну церкву» не може бути самоціллю.

«Питання не в тому, щоб зробити одну чи єдину церкву, питання в тому, якою ця церква буде, — зазначив він. — Якщо це якісь механічні дії на рівні домовленостей кулуарних, політичних чи будь-яких інших, то в мене великі сумніви, що з цього щось вийде. Якщо ж це справжня соборність, тоді буде знайдено саме те рішення, яке дійсно об’єднає православних українців, народ Божий, православне духовенство і православний єпископат».

Протоієрей Георгій наголосив, що насамперед треба відроджувати справжні традиції соборності, які завжди були притаманні Київській Церкві, і за якими споконвіку жила Вселенська Православна Церква.

«Я щиро бажаю цього відродження соборності — справжнього діалогу між усіма православними України і відновлення євхаристичного спілкування з Вселенським Православ’ям для тих, хто поки його не має.

Я про це щиро молюся, я задля цього роблю все можливе, і сподіваюся, що те, що неможливо людям — а люди, зокрема українці, більш схильні розділятися, ніж об’єднуватися, — можливо Богові. Тож покладаю надію на Бога».

Щодо запитання, чи буде об’єднання УАПЦ з УПЦ КП суттєвим викликом для УПЦ, о.Георгій зазначив, що ті українці, які нині перебувають в євхаристійному спілкуванні з Вселенським Православ’ям, мають щиро прагнути, щоб і решта православних в Україні були в цій єдності.

«Я б не хотів, щоб відновлення єдності з Вселенським Православ’ям тих, хто сьогодні її не має, викликало певну заздрість чи сприймалося конфліктно іншою частиною православних українців.

Навпаки, треба шукати вихід, щоб всі українці, які хрещені в православній вірі, мали між собою і з Вселенським Православ’ям спілкування молитовне, євхаристичне, в таїнствах. Щоб ніхто з православних українців не казав один одному: «ти благодатний» — «ти безблагодатний», «ти канонічний» — «ти не канонічний», щоб усі ми були єдині у Христі.

Тому, якщо буде знайдено якесь рішення для УАПЦ чи Київського Патріархату, і воно буде визнане Вселенським Православ’ям, особисто я це буду тільки вітати.

Колись апостол Петро, якого Господь простив і доручив пасти Своїх овець, обернувся на іншого учня, який йшов за Христом, і запитав «А цей чого?». Господь йому відповів: «А тобі що? Ти за Мною йди».

Так само і нам. Якщо ми сьогодні маємо спілкування з Вселенським Православ’ям, маємо щиро прагнути, щоб і решта православних були в цій єдності. Щоб взагалі всі християни, в тій чи іншій формі, були єдині, бо це заповідував нам Господь.

Ми розумні сучасні люди і маємо знаходити такий формат єдності, в якому кожен із нас залишався б собою, але всі ми відчували б себе частиною цілого. І головне — щоб наша єдність була у Христі: в християнському світогляді, християнському способі життя, щоб ми впізнавали християнина у представнику іншої конфесії».

Щодо запитання, чи не є євхаристична єдність усіх християн ідеалом, якого неможливо досягти в реальному житті, протоієрей Георгій зауважив, що таким самим ідеалом є життя за Євангелієм та за Божими Заповідями. Однак люди повинні до цього ідеалу прагнути.

«Єдність і євангельське життя є реальним завжди. Ми просто його або не бачимо, або не відчуваємо. Від кожного з нас залежить, чи перебуваємо ми в цій церковній, євангельській єдності, чи, навпаки, намагаємося бути подібними до книжників і фарисеїв.

А про ідеальне треба говорити, бо Євангеліє — це також ідеальний варіант. Заповіді Божі — також ідеальний варіант, але ж ми не говоримо, що їх немає, що це нереальність. Святість – це реальність, християнське життя – реальність, любов Божа – реальність. Ця реальність існує, нам тільки треба навчитися її бачити і відтворювати у власному житті. І в цьому все залежить від нашого погляду. Яке в нас око, таке в нас серце. Якщо око наше чисте і шукає чистого, то і серце буде чисте.

Тож треба шукати реальні ознаки реальної єдності і їх підтримувати».

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

«Что тебе до того? Ты иди за Мною! (Предстоящие визиты Патриархов и Евангелие – 2)» (2008)

«Мы их любим, но не должны позволить им разрушить Церковь» — Архиепископ Критский Ириней о тех, кто в расколе и сектах

СОБОР ЄПИСКОПІВ: УПЦ відкрита до діалогу з УПЦ КП та УАПЦ

Протоиерей Георгий Коваленко
УАПЦ
диалог УПЦ и УПЦ (КП)
єдність християн
Єдина помісна православна церква в Україні

Ми оголошуємо благодійну передплату. Допомогти можна, перераховуючи щомісяця необтяжливу для вас суму на:

  • Карту «Приватбанку»
  • Webmoney — R504238699969, U862362436965, Z274044801400
4501

0

Коментарі

Всі нові коментарі будуть відображені після проходження обов’язкової процедури модерації

Додати коментар