Логотип "Православіє в Україні"
Отримування розсилки на e-mail

Вы здесь

VIII ФестЗМІ. ДЕНЬ III - детальний звіт від редакції ПвУ (+ВІДЕО)

Версия для печатиВерсия для печати

Два дні роботи VIII Фестивалю ЗМІ Православних - минули.

ДОКЛАДНІШЕ ЧИТАЙТЕ: VІІІ ФестСМИ. День второй - подробный отчет от редакции ПвУ (ВИДЕО, ФОТО)

***

Які формати роблять православні радіопрограми сьогодні популярними? Керівники «Українського радіо» та радіопроектів УПЦ провели майстер-клас

Третій день Фестивалю ЗМІ православних розпочався з майстер-класу радійників, присвяченого темі «Успішні формати православних радіопрограм на світському радіо: досвід і перспективи».

Заступник генерального директора «Українського радіо» Геннадій Ракуленко розповів про те, які релігійні передачі виходять на радіо, і чому вони користуються популярністю серед радіослухачів. 

Зокрема він згадав про радіопередачу «Православіє в Україні», назвавши її переваги: «Програма «Православіє в Україні» виходить не задля того, щоб просто заповнити радіоефір, а щоб спілкуватися зі слухачами. Це – живе мовлення між ведучими, звернення до слухачів, що не тільки утримує увагу слухачів, а показує, що передача виходить саме для слухачів, не для ведучого».

Також Геннадій Ракуленко згадав про передачу «Про головне», що виходить у прямому ефірі. «Ця програма сповнена не тільки віри духовності, а й поваги до слухачів, - зазначив він. - У програмі «Про головне» пояснення дуже важливих моментів через спілкування напряму зі слухачами, і це надзвичайно важливо».

На питання, чи достатньо програм релігійних виходить на Українському радіо, очільник радіокомпанії відповів, що на сьогодні наповнення ефіру повністю відповідає вимогам радіослухача.

Щодо підвищення рівня програм на радіо, то, на думку Г. Ракуленка, це можливо за рахунок живого слова в ефірі, яке створює відчуття присутності, що ця подія відбувається тут і зараз, а ви її учасник. Крім того, важливо, щоб передача була максимально насичена звуками природи, храму, а не була сухою студійною розмовою. Тоді таку радіопрограму можна не лише почути, а й побачити – відчути серцем, душею.

Володимир Татаренко, автор і ведучий радіопередачі «Благовіст», який працює над нею уже 17 років, розповів про те, як у радіоформаті вдається поєднувати світське і духовне.

«Я займаюся з величезною радістю і, водночас, із відповідальністю до проблем церковних. Правильно, якщо церковною журналістикою займаються священики чи люди, які мають духовну освіту. Я намагаюсь звертатись за порадою, поясненнями до священнослужителів, завжди маємо під рукою духовні книги», - зізнався він.

До речі, зараз передач релігійного спрямування на Українському радіо багато, що дуже приємно, але на час створення «Благовісту» - це була перша релігійна передача.

«Ми намагаємось дотримуватись духовної теми та євангельських принципів у створенні наших випусків, намагаємось, щоб люди розкрили свою душу», - додав Володимир Татаренко.

Також він розповів про команду, яка працює над цією радіопрограмою. Так, окрім Володимира Татаренка, передачу готує і її редактор - дружина Володимира - Лідія Гончар-Татаренко, з якою вони разом пишуть тексти, разом їздять Україною в пошуках тем, разом доходять до істини. Також у їх команді працює журналіст із фаховою духовною освітою, який є своєрідним «ОТК» для всіх журналістів «Благовісту».

***

Також учасники зустрічі зупинились на найрозповсюдженіших помилках, які допускають редакції християнських передач на світському радіо.

Г. Ракуленко зауважив: «Не можна на світському радіо дуже заглиблюватися в роз’яснення глибоких церковних постулатів. Ми маємо знайти баланс, межу співпраці та заглиблення в канони. Дуже важливим є також те, аби редакція релігійної програми була дуже дисциплінованою. Християнські передачі повинні готуватись з особливою відповідальністю, адже редакція релігійної передачі, як і кожний християнин, є прикладом для інших редакцій».

У свою чергу, В.Татаренко згадав дещо анекдотичну ситуацію стосовно нюансів роботи журналістів релігійної тематики. За його словами, найкращих журналістів у ЗМІ завжди відсилають на політичні події, не дуже досвідчених – на економічні, а новеньких або тих, які нічого не розуміють - на релігійні події.

«Це дійсно так є, і це дуже прикро. Загалом сьогодні діє принцип: головне – швидко видати новину в ефір, і не важливо, чи вірно, чи ні, головне – прокукурікати».

Однак, на думку В.Татаренка, якщо в ефірі лунає щось неоковирне, це сором для всієї держави. «Краще запізнитись, але щоб на цю інформацію можна було впевнено посилатись», - додав він та закликав усіх бути відповідальними – і в питаннях духовних, і в роботі взагалі, любити один одного.

***

Після виступів ведучий майстер-класу протодиякон Миколай Лисенко, керівник радіопроектів УПЦ, оголосив практичну частину.

Спочатку учасників ФестЗМІ познайомили з технологією кросоверу, що допомагає збагатити програму та віднайти нового слухача. Що таке кросовер? Коли начитування новин і сюжетів перетікає в діалог між ведучими.

«У нашого слухача кліпове мислення, дуже довгі думки крадуть час, а час – це найдорожче», - зауважив протодиякон Миколай. І закликав бути максимально творчими, але при цьому максимально духовними та дисциплінованими в підготовці передачі: «Потрібно спонукати нашого слухача до конкретної дії. А кросовер якраз і створює відчуття присутності та запрошує радіослухача до розмови, спонукає до дій».

А вже потім провели міні-тренінг зі створення радіопрограми. Дві групи учасників Фестивалю ЗМІ православних за 1,5 хвилини мали створити радіовипуск новин, маючи під рукою лише один синхрон Блаженнішого Митрополита Володимира. Тема передачі – Хрестовоздвиження.

Примітно, що кожна команда з одного й того самого синхрону Предстоятеля зробила дві різні передачі – два формати, дві подачі, два різні підходи до висвітлення однієї теми.

А звукорежисер радіопроектів УПЦ Микола Сидоренко коротко розповів про те, як радіоведучому професійно володіти своїм голосом, аби утримати увагу слухача.

***

Далі своїм досвідом у створенні радіопрограм та прикладами успішних форматів поділилися керівники популярного радіо «Образ» Руської Православної Церкви.

На радіо «Образ», яке працює упродовж 5 років в інтернеті, виходять передачі різних форматів – це і новинні, і історичні, і календарі, і навіть ток-шоу. 

Підводячи підсумки майстер-класу, глава СІПВ УПЦ протоієрей Георгій Коваленко наголосив на необхідністі обміну технологіями між радіопроектами Руської та Української Православних Церков і світських радіоканалів.

А також додав, що головний принцип у роботі церковних радійників – це постцензура, а не передцензура. Тоді людина, випускаючи радіо- чи телепередачу, займається самоцензурою.

У свою чергу, Анастасія Іванова, представник радіо «Образ», підкреслила, що сьогодні для церковних ЗМІ також важливо заходити зі своїм продуктом на світський радіоканал, працювати над створенням власного каналу, щоб слухач міг там дізнатись про все – не тільки про церковне, а й про світські новини та погоду в християнській подачі.

Завершився майстер-клас словами В. Татаренка, який навів такий жартівливий вислів: «Слово - не горобець, впіймають – вилетиш». Отже, ми, медійники, завжди повинні пам’ятати про відповідальність за своє слово – звучить воно у прямому ефірі, чи ми читаємо його з папірця.

***

"Краткий курс молодого бойца", или Обучающий семинар для администраторов епархиальных сайтов на портале CHURCH.UA

"То, что показали за 10 минут разработчики проекта – это начало реализации мечты 15-летней давности" (с).

Команда профессионалов из prichod.ru провели очередной мини-практикум по работе на новом мега-портале УПЦ church.ua. Семинар длился около получаса. В дальнейшем работа будет проводиться в режиме он-лайн индивидуально.

Читайте также: ДЕНЬ ІІ. СОБЫТИЕ №1. Презентация портала CHURCH.UA началась со знакомства с ее разработчиками

Главный вопрос, который интересовал многих участников – как эту инициативу воспримут в епархии, в том числе, правящие архиереи. Коммуникацию на "высшем уровне" взял на себя Глава СИПО УПЦ прот. Георгий Коваленко.

Во время презентации спикер Павел Клочков то и дело использовал новые для церковной журналистики слова - «Шот-коды» и др. Чаще всего звучали - «вывод», «занесение», «переход».

Поразительно, что, рассказывая о сложных технических моментах, презентуя сложный в плане восприятия «без компьютера» проект, коллеги из Москвы сумели удержать внимание аудитории и настроить на живую дискуссию. 

 

***

Обычно сайты существуют не более 5-ти лет. Потому, что по качественным характеристикам, новым возможностям и проч. часто проще перейти на абсолютно новую версию, чем дорабатывать старую.

АКЦЕНТ. Переход на CHURCH.UA можно сделать после того, как епархиальные структуры будут готовы, и вначале можно это сделать частично.

ИЗ СДЕЛАННОГО. Прот. Георгий Коваленко показал, как работает сайт, точнее, основные моменты, как он отметил сам, – «вершину айсберга». Уже созданы страницы всех архиереев, карта епархий, есть странички соборов, монастырей.

Каждой епархии будут отданы домены этих интернет-страниц. Теперь ответственные в епархии смогут вести эти разделы сами, наполнять их информацией, обновлять.

Основная работа – впереди, она будет проводится индивидуально командой разработчиков с КАЖДЫМ редактором из региона в он-лайн режиме.

***

Волинська єпархія - про унікальний круглий стіл з відвертими співрозмовниками. Говорили про сімейні цінності: проблеми, міфи, реалії

Під час роботи усі присутні мали змогу взяти участь в унікальному круглому столі на тему «Сімейні цінності: проблеми, міфи, реалії. Політика держави та відображення у ЗМІ».
Головним спікером став Уповноважений при Президенті України з прав дитини Ю.О.Павленко.
Запрошені до участі були і отці Церкви, які активно займаються питаннями сім'ї - прот. Олег Мельничук та прот. Валентин Марчук.
 
 
Голова Інформаційно-просвітницького відділу Волинської єпархії прот. Валентин Марчук багато розповідав про особистий досвід "роботи" з дітьми-сиротами. До речі, отець Валентин - батько 7 дітей, трьох з яких усиновлено.
У ході роботи відбулась цікава та "жива" бесіда, було анонсовано декілька соціальних проектів.
Дивіться ФОТОЛІТОПИС від Тараса Фуртука на сайті Волинської єпархії.
 

Мукачівська єпархія: Презентація проекту «Створення телевізійного довідника "Монастирі України"»

Презентацією проекту «Створення телевізійного довідника «Монастирі України» завершився третій день Фестивалю ЗМІ православних. Ведучим вже традиційно виступав голова СІПВ УПЦ прот.Георгій Коваленко. Історик Владислав Дятлов та керуючий студією документальних фільмів О. Каретник обґрунтовували важливість та актуальність екранізації друкованого довідника монастирів України.

Презентація, власне, і розпочалася з розповіді про створення книжної версії «Монастирі України». Історик та укладач збірки Владислав Дятлов розповів, що виданню з друку, передувала багаторічна робота по збору інформації, перевірці фактів, робота в архіві та на місцях, і зведення всього в єдиний продукт.  

У довіднику представлені всі 200 монастирів, які діють в України. Інформація про них подається рубриковано: історія заснування, "гіпотези", передання, святині, житія святих, архітектура, визначні пам’ятки, посилання на джерела. Хоча не можна стверджувати, що вся інформація чітко структурована та однотипна, адже історія у кожного монастиря різна.

Що стосується створення кінематографічної продукції, то про це говорила Олена Каретник. Було обговорення, у якому увагу зосередили на концепції представлення монастирів, тобто на створенні короткометражних відео-презентацій. За словами спікера, варто використати іноваційний підхід, з усіма цікавими та яскравими ідеями. 

Пропозиції: якщо це скит – відеоматеріал про нього триватиме 5 хв; монастир - 10 хв; лавра – 15хв. Роботу пропонується виконати на місцях, у єпархіях. Дизайнерську ж роботу, загальне оформлення продовжать у Києві. Все для того, аби продукт був цілісним та повним. Важливо, аби відеоролики були максимально зрозумілими і цікавими глядачеві.

Всі відеоматеріали планується виставити на загальноцерковному порталі CHURCH.UA.

ДАЛІ БУДЕ...

ЧИТАЙТЕ також: 

VІІІ ФестЗМІ: урочисте ВІДКРИТТЯ в головному соборі Києво-Печерської Лаври (видео, фото)

    
 
 
 
Фестивалі осені-2013
Фестиваль ЗМІ православних
ФестЗМІ

Ми оголошуємо благодійну передплату. Допомогти можна, перераховуючи щомісяця необтяжливу для вас суму на:

  • Карту «Приватбанку»
  • Webmoney — R504238699969, U862362436965, Z274044801400
3812

0

Коментарі

Всі нові коментарі будуть відображені після проходження обов’язкової процедури модерації

Додати коментар