Логотип "Православіє в Україні"
Отримування розсилки на e-mail

Вы здесь

«Те, що відбувається, - політична боротьба. І не варто її перетворювати на "священну війну"» — протоієрей Георгій Коваленко

Версия для печатиВерсия для печати
06 грудня 2013 | Алла Бойко | Інтерв’ю

 

Про роль Церкви у нинішній політичній ситуації в Україні — читайте в інтерв’ю з протоєреєм Георгієм КОВАЛЕНКОМ, головою Синодального інформаційно-просвітницького відділу Української Православної Церкви.

 

«Церква може бути місцем переговорів... А домовлятися мають політики»

— Отче Георгію, передвчора Юрій Луценко запропонував Церквам допомогти вирішити кризу в державі і бути посередниками між владою і протестуючими. Як ставиться до цього УПЦ?

— Те, що відбувається в Україні, — політична боротьба. І не варто її перетворювати на "священну війну".

Щодо пропозиції Луценка, то Церква, звичайно, може бути посередником, коли всі сторони конфлікту визнають авторитет Церкви і готові до Неї дослухатися. Але чи не буде це означати, що Церква бере на себе державні чи політичні функції?

Мені здається, що Церква може бути місцем переговорів або гарантом щирості домовленостей. А домовлятися мають політики, бо питання, що стоять на порядку денному, є у площині політичній, економічній і геополітичній. І ніяк не релігійній.

— Чи бачите Ви особисто шляхи вирішення конфлікту між владою і народом?

— Я б не проводив такого розділу. Бо представники влади – це також народ. І народ, згідно з Конституцією, є носієм влади.

А Церква у ситуації, що склалася, нагадала всім слова Спасителя про те, що «Царство, що розділилося в собі, спустошиться; і місто чи дім, що розділився в собі, не встоїть».

Щодо шляхів вирішення конфлікту, то вони можуть бути різними. Особисто мені ближче щирий діалог та пошук шляхів до єдності і порозуміння. І абсолютно неприйнятним для мене є шлях силового протистояння.

Але, на жаль, а може, і на щастя, ми не є радниками ані влади, ані опозиції. І тому все залежить від їх чеснот і відповідальності.

"Церква не благословляла ані ходи "проти" Майдану, ані храми-палатки на Майдані "за"»

— На п’ятницю, 6 грудня, анонсовано «хресну ходу проти "Євросодому"», на яку збираються біля Києво-Печерської Лаври. Ви знаєте, хто ініціював цей захід? Чи УПЦ причетна до нього?

— Це не є заходом Української Православної Церкви.

Зазвичай подібні ходи організовуються представниками т.зв. «політичного православ’я», що було офіційно засуджене нашою Церквою ще у 2007 році. Церква і тоді, і зараз закликає не вносити політику до церковної огорожі та просить не використовувати церковні символи і гасла у політичній боротьбі.

Тому Українська Православна Церква не благословляла ані ходи «проти» Майдану, ані храми-палатки на Майдані «за». При цьому Церква не ділить людей за їх політичними поглядами чи геополітичними уподобаннями.

Чи не можуть такі заходи ще далі поглиблювати розкол в Україні?

Українська Православна Церква робить все, щоб розкол у нашому суспільстві не поглиблювався. На жаль, цього не можна сказати про політиків та політичні рухи.

Церкву засуджують в одному, потім в іншому... «Той, хтоїть стоїть між барикадами, потрапляє під перехресний вогонь»

— Києвом ходять чутки, які навіть пройшли у медіа, нібито на території Лаври знайшли притулок ті, кого в народі називають "титушками". Нібито їх привезли зі східних областей України для участі в "антимайданах". Як Ви можете прокоментувати ці чутки?

— Це вже не перше намагання перекласти все «з хворої голови на здорову».

Спочатку одна з депутатів говорить, що УПЦ винна у тому, що Президент не підписав Асоціацію. Політправославні засуджують Священноначалля зі свого боку. А тепер ще ось така інформація… Дійсно, той, хто стоїть між барикадами, потрапляє під перехресний вогонь.

Ворота Лаври і двері храмів у Лаврі відкриті цілий день для всіх. І ми не питаємо у людей, з якого регіону вони прибули чи яку політичну силу підтримують. А люди, зазвичай, залишають свої політичні справи за воротами храму і приходять до Лаври молитися. І масок, до речі, на обличчя не одягають.

«Питання про Митні союзи і Євросоюзи лежить у царині кесаря, тому у вирішенні цих питань ми покладаємося на фахівців...»

— Що поганого і що доброго, на Вашу думку, принесе Україні входження в Митний Союз? Та що поганого і що доброго, на Вашу думку, принесе Україні входження в Євросоюз?

— Я свідомо об’єдную ці питання в одне, бо відповідь для мене у Святому Письмі. А Святе Письмо говорить: «Якщо можливо для вас, будьте в мирі з усіма». І сам Господь говорить: «Віддайте кесарю кесареве, а Боже – Богові».

Питання про геополітичні союзи лежить у царині кесаря, і тому у вирішенні цих питань ми покладаємося на фахівців з економіки, політики чи геополітики, яким довіряємо і за яких голосуємо на виборах.

У мене, звісно, є власна думка, але в нашому заполітизованому суспільстві, мені здається, священнослужителям власні політичні погляди краще висловлювати лише в кабінці для таємного голосування. Щоб політика не заважала проповіді. Бо ми — служителі того Царства, що «не від світу цього».

Джерело: РІСУ

Протоиерей Георгий Коваленко
Евромайдан

Ми оголошуємо благодійну передплату. Допомогти можна, перераховуючи щомісяця необтяжливу для вас суму на:

  • Карту «Приватбанку»
  • Webmoney — R504238699969, U862362436965, Z274044801400
2811

0

Коментарі

Всі нові коментарі будуть відображені після проходження обов’язкової процедури модерації

Додати коментар