Логотип "Православіє в Україні"
Отримування розсилки на e-mail

Вы здесь

Перша неділя Великого посту — неділя Торжества Православія

Версия для печатиВерсия для печати

Ми вступаємо у часовий простір першої неділі Великого посту.

Вона є особливою за своєю урочистістю та має назву «Торжество Православ’я». Назва ця бере свій початок від VII Вселенського Собору, який сформулював догмат шанування святих ікон, спираючись на вчення про образ та подобу.

АУДІО. Торжество Православія: чому ми шануємо ікони?

Христос. Фреска в Сопочанском монастыре. XIII век. Нови-Пазар. Сербия

Це стало вирішальним моментом e боротьбі за чистоту сповідання православної віри та остаточною крапкою в багатовіковій боротьбі Церкви з основними єресями Сходу, які посягали на вчення про Христа як Боголюдину – цебто Досконалого Бога та Досконалу Людину.

Так, Арій стверджував, що Христос – це звичайна людська особистість, лише подібна до Бога; несторіани розділяли Іісуса — Сина Божого та Ісуса – людину, і вважали, що Христос став єдиним лише після Хрещення в водах Йордану; монофізити вважали, що людину в Христі поглинула Його Божественна сутність, тому відкидали людське в ньому; монофіліти визнавали в Христі лише одну волю – Божественну. І, нарешті, іконоборці через заборону зображення Боголюдини наблизились до відмови від віри в реальність Боговтілення.

Згідно ж з православним віровченням, ми вшановуємо не дошку з фарбами, а саме образ Господа Іісуса Христа, Божої Матері та святих, і цим віддаємо пошану Первообразу.

Стародавня заборона не давала людині зображувати те, чого вона не бачила на власні очі. Адже Бог у старозавітний час залишався невидимий, за винятком явлення Трійці Авраамові під видом трьох подорожуючих. Отже, саме втілення Господа Бога Іісуса Христа подолало багатовікову заборону зображувати Бога. Адже, нарешті, перед здивованими очима людства постав Син Божий.

Християни дорогою ціною заплатили за іконошанування: рікою лилася кров мучеників, за ґратами та на засланні скінчили життя тисячі сповідників. Але зрештою православні у напруженій богословській боротьбі на VII Вселенському соборі в Нікеї у 787 р. вибороли своє право шанувати Первообраз через ікони.

Пізніші страшні військові поразки імператорів і іконошанувальників призвели до тимчасового поновлення іконоборчої єресі. Але зрештою, за правління імператриці Феодори та її сина імператора Михаїла ІІІ відбулося остаточне повернення до рішень VII Вселенського собору. У 843 р. поновленням шанування святих ікон Церква відстояла істину Боговтілення, істину того, що Бог відкриває Себе через образ, на згадку про що і було встановлено свято Торжества Православ’я.

Цього дня ми особливо молимося про навернення усіх, хто з будь-яких причин знаходиться поза межами церковної єдності із Вселенським Православ’ям.

ЧИТАЙТЕ ТАКЖЕ:

«Торжество Православ’я – це усвідомити свій гріх», — прот.Валентин Марчук

Чтения из Апостола и Евангелия 1-ой недели Великого поста Торжества Православия с пояснениями

Торжество Православия
Великий пост

Ми оголошуємо благодійну передплату. Допомогти можна, перераховуючи щомісяця необтяжливу для вас суму на:

  • Карту «Приватбанку» — 4149 4978 2406 2196
  • Webmoney — R504238699969, U862362436965, Z274044801400
3276

0

Коментарі

Всі нові коментарі будуть відображені після проходження обов’язкової процедури модерації

Додати коментар